تبلیغات-2
در جامعه ما چیزی که کم نیست تبلیغات است از راه های مختلف :بر روی دیوارها،روی بیلبوردها و دو راه که اخیرا باب شده است :یکی از طریق sms و یکی از طریق اینترنت آن هم تبلیغات رنگارنگ و متنوع به عنوان مثال:انگلیسی را در 7 روز بیاموزید ،با صد و پنجاه هزار تومان صاحب رایانه شوید،آسان دیپلم بگیرید ،قبولی در کنکور صد در صد تضمینی
و بعضی از تبلیغات ها هم متوجه سلامتی است مانند :ترک اعتیاد بدون درد و رنج یا قرص رژیمی با تضمین کاهش سریع وزن و یا کمربند لاغری که باید عرض کنم که اخیرا در مجله ای آماری دیده ام که متاسفانه اکثر این نوع موسسات هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و غیر قانونی هستند و اکثر مراجعه کنندگان به این موسسات شرایط جسمی اشان از قبل هم بدتر و وخیم تر شده است.
یا دانشجویان عزیز حتما در جلوی درب دانشگاه به افرادی که تبلیغات را پخش می کنند برخورده اند تبلیغاتی با این مضامین:انجام کلیه پروژه های دانشجویی،کلاسهای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد،پرینت و فتوکپی ارزان با تخفیف دانشجویی
می خواهم عرض کنم در جامعه ما انواع و اقسام تبلیغات وجود دارد اما هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد و متاسفانه اکثر موسساتی که تبلیغ می کنند نیازهای مردم را خوب می شناسند و از آن نهایت سو استفاده و بهره برداری را می برند و جالب اینجاست که بعضی از این موسسات یا شرکتها چیزی را که در تبلیغاتشان عنوان می کنند با واقعیت کاملا متضاد است و به عبارت دیگر غیر منطقی و غیر عقلانی است .
متاسفانه در جامعه هیچ معیار و شرایط خاصی برای تبلیغات وجود ندارد و هر کس حتی اگر در زمینه ای تخصص نداشته باشد به راحتی می تواند در آن زمینه برای خودش تبلیغ کند.
در پایان سخن یکی از روسای موسسات تبلیغاتی در آمریکا را ذکر می کنم که می گوید:تبلیغ یعنی سخن قانونی و دروغ