بوی بد نفرت

معلم یک کودکستان، به بچههای کلاس گفت که میخواهد با آنان بازی کند. او به آنان گفت که فردا هر کدام، یک کیسهٔ پلاستیکی بردارند و درون آن، به تعداد آدمهائی که از آنان بدشان میآید، سیبزمینی بریزند و با خود به کودکستان بیاورند. فردا بچهها، با کیسههای پلاستیکی به کودکستان آمدند. در کیسهٔ برخی ۲، برخی ۳ و برخی تا ۵ سیبزمینی بود. معلم به بچهها گفت تا یک هفته، هر کجا که میروند، کیسهٔ پلاستیکی را با خود ببرند. روزها به همین ترتیب گذشت و کمکم بچهها شروع به شکایت از بوی ناخوش سیبزمینیهای گندیده کردند. بهعلاوه، آنانی که سیبزمینیبیشتری در کیسهٔ خود داشتند، از حمل این بار سنگین، خسته شده بودند. پس از گذشت یک هفته، بازی سرانجام تمام شد و بچهها راحت شدند. معلم از بچهها پرسید: ”از اینکه سیبزمینیها را یک هفته با خود حمل میکردید، چه احساسی داشتید؟بچهها از اینکه مجبور بودند سیبزمینیهای بدبو و سنگین را همهجا با خود ببرند، شکایت داشتند. آنگاه معلم، منظور اصلی خود را از این بازی، چنین توضیح داد: ”این درست شبیه وضعیتی است که شما کینهٔ آدمهائی که دوستشان ندارید را در دل خود نگاه میدارید و همهجا با خود میبرید. بود بد کینه و نفرت، قلب شما را فاسد میکند و شما آن را همهجا همراه خود حمل میکنید. حالا که شما بوی بد سیبزمینیها را فقط برای یک هفته نتوانستید تحمل کنید، پس چهطور میخواهید بوی بد نفرت را برای تمام عمر، در دل خود تحمل کنید؟

نظرات 4 + ارسال نظر
اگهی90 جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.agahi90.com

درج اگهی استخدام
درج اگهی رایگان
کالا و خدمات خود را به رایگان معرفی نمایید
اگهی 90
www.agahi90.com

VpnServ جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.1.vpnserv.us

آیا از وضعیت بد اینترنت کشور خسته شده اید ؟ آیا از فیلترینگ گسترده داخلی جانتان به لبتان رسیده است ؟ پس بد نیست چیزهایی در مورد "وی پی ان" بدانید . درواقع همان فیلترشکن خودمان که محدودیتی در استفاده نداشته و به هیچ وجه در کاهش سرعت اینترنت شما تاثیر گذار نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید

پرسرعت ترین سیستم آپلود ایرانیان جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ http://www.irupload.ir

سلام
امیدوارم که حالتون خوبه خوب باشه.
اگه خواستید عکسی رو اینترنت و یا وبلاگتون منتشر کنید ، آپلود سنتر ما با بالاترین سرعت لود عکس و امنیت بالا و امکانات ویژه منتظر میزبانی دائمی عکسهای شماست.
حتما به سایت ما سر بزنید، خوشحال میشیم.
موفق باشید.

پر سرعت ترین سیستم آپلود ایرانیان

بهارنارنج و یاس رازقی چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ب.ظ http://formyramin.blogsky.com

تامل بر انگیز بود... مطمئنم تا چند روز فکرمو مشغول میکنه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد