ازدواج-2

در ادامه بحث ازدواج می خواهم اشاره ای داشته باشم به نقش رسانه های جمعی در ترغیب جوانان به ازدواج جدا از عواملی که قبلا ذکر شد در مورد بی انگیزه بودن جوانان به ازدواج به نظر من یکی دیگر از عوامل مهم رسانه های جمعی است شما سریال های یا فیلم های ایرانی را که ببینید خواهید فهمید که در اکثر آنها مساله ازدواج به چشم می خورد حالا گاهی موضوع اصلی ازدواج است گاهی هم یکی از موضوعات حاشیه ای و جانبی ازدواج است که: دختر و پسری با هم ازدواج می کنند ولی دختر با مادر شوهرش و پسر با مادر زنش اختلاف دارند و همیشه مادر شوهر و مادر زن در زندگی آنها دخالت می کنند و باعث اختلاف بین زن و شوهر جوان می شوند و گاهی تا جایی پیش می رود که کار به جدایی می کشد و حتی در برنامه های طنز و حتی در ادبیات طنز هم این مساله را دستمایه طنز قرار می دهند به عنوان نمونه :شخصی زندانی بود زندانبان به او می گوید ملاقاتی داری زندانی می پرسد کیست؟ زندانبان می گوید:مادر زنت زندانی می گوید:وای خدا بگویید دیروز اعدامم کردید .در حالی که خودم مادر زن و مادر شوهر های زیادی را دیده ام که اصلا اینطور که آنها را جلوه می دهند نیستند و به عروس یا دامادشان هم در مواقع نیاز کمک می کنند.
یا در فیلم و سریال های ایرانی حتما دیده اید که دختر در سالگرد ازدواج یا سالگرد تولدش انتظار دارد شوهرش حتما به او کادو و هدیه ای گرانقیمت بدهد و اگر شوهرش این موضوع را فراموش کند شدیدا ناراحت می شود اما در مورد این قضیه هم بگویم که باز هم همه دختران اینطور نیستند و اتفاقا دختران زیادی هستند که اصلا توقع ندارند شوهرشان در سالگر ازدواج یا سالگرد تولد و یا روز زن به آنها هدیه بدهند.
و در آخر قضیه ای به اسم :زن ذلیل که در سریال ها و فیلمهای ایرانی دختران و خانمها را به گونه ای جلوه می دهند که شوهرانشان حتما باید از آنها حساب ببرند و باید تمام حرفهای همسرانشان را بپذیرند و به نوعی زن سالاری در خانواده آنها حکمفرماست اما باز هم این مساله در مورد همه خانمها و دختران صدق نمی کند عقیده شخصی من این است که نه زن سالاری و نه مرد سالاری بلکه لازم است گاهی همسر نظر شوهرش را بپذیرد و گاهی شوهر نظر همسرش را.
خواهش دارم از مسوولان صدا و سیما و کارگردانان سینما که در کنار جنبه های منفی ازدواج جنبه های مثبت آن را هم نمایش دهید و اینقدر ازدواج را بد جلوه ندهید
نظرات 7 + ارسال نظر
یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 ق.ظ http://rue.blogsky.com

سلام
واقعا مطالب عالیی می نویسی
راستی بابت لینک ممنون
منم شمارو لینک کردم
دلت شاد

ساندی چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 ب.ظ http://blueesky.blogsky.com

سلام
به موضوع جالبی اشاره کردید.متاسفانه حق با شماست!
با وجود هزینه های بسیاری که صرف ساخت فیلمها و سریالهای تلویزیونی میشه ، هیچ کار،کارشناسی در مورد نتایج اونها انجام نمیشه.و مسئله دیگه تقلید در اینهاست که اگر یک سریال با موضوع و لوکشین بخصوصی پخش بشه و تا حدودی مورد توجه مخاطبان قرار بگیره به سرعت تمام تهیه کنندگان دست به تقلید میزنند.
من فکر میکنم اکثر اوقات نتیجه حاصل از این برنامه ها دقیقا نقطه عکس هدف تهیه کنندگان اون هست چون کسانی که در زمینه سیما فعالیت دارند علم و دانش کافی در باره اثرات روانشناسی ندارند.!

مهشید چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:41 ب.ظ http://3133483133.blogfa.com

البته درست است قضیه ی مادر زن و مادر شوهر ولی دلیل ازدواج نکردن جوانان خیلی بزرگتر از اینهاست.
یعنی مشکل مسکن- هزینه ی ازدواج- هزینه ی زندگی و ...
که اینها جلوی ازدواج جوانان را می گیرد.
البته قابل ذکر است که زن ذلیل با زن سالاری مغایرت دارد.
و زن و مرد باید بدانند که نباید و نمی توانند طرف مقابل را تغییر دهند بلکه باید همانگونه او را بپذیرند.
چون هر کس شخصیت خاص خودش را دارد.
و امیدوارم به در خواستت توجهی شود.
ولی خودمونیم ازدواج آش دهن سوزیم نیست که خیلی به فکرش باشید.اینقدر مهمتر از اینها هست که بعدش پشیمون می شی از ما گفتن...

بهار نارنج و یاس رازقی چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:56 ب.ظ http://formyramin.blogsky.com/

آفرین! کاملا موافقم. نباید یه سری استثنائات رو با تلقین و بزرگنمائی بین مردم جا انداخت.
اگه دقت کنید چنان این موضوع رو جلوه دادند که من خودم به شخصه "کلمات" مادر شوهر یا خواهر شوهر یا مادر زن و... رو اصلا دوست ندارم. و در مورد مادر عشق خودم، با وجود همه ی علاقه ای که به ایشون دارم و رابطه ی خیلی صمیمانه ای که داریم، اصلا دوست ندارم در مورد ایشون با این اصطلاحات حرف بزنم! چرا؟ چون از بکار بردنشون حس بدی بهم دست میده.
ممنون
و...
آره... عشق شادی هم داره. اما امان از اون لحظاتی که...
یا علی

مهشید چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:33 ب.ظ http://3133483133.blogfa.com

parniiia.blogfa.com
اینم آدرس وبلاگش
البته جزو لینکم بود
ممنون که پیشم میای
دوست خوبم

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:33 ب.ظ http://rue.blogsky.com

خستم....خسته از زنده بودن و زندگی نکردن.....
دلت شاد

حامد زیرک پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام ازدواج خیلی خوبه اقا ادواج کنید زود هم ازدواج کنید.d:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد